Nároky na úspěšného podnikatele v dnešním jednadvacátém století se neustále navyšují. Aktivní podnikatel musí být nejen přítomný off-line, tedy musí být schopen dělat účetnictví, daně, musí být schopen odvádět všechny ty státní odvody, cenit zboží, běhat okolo skladu nebo obchodu, komunikovat se zákazníky v reálném čase, vozit a dovážet, chodit a běhat, ale musí být také přítomný a připravený reagovat on-line, tedy na internetu. A to mohou být internetové diskuze, kde uživatelé nahrávají své příspěvky a dojmy o dané značce či podnikateli, mohou to být ale i sociální sítě, kde jsou lidé mnohdy velice nevybíraví a pokud se jim něco nelíbí, dají to patřičně najevo. Mohou mít prostě jen špatný den nebo to mohou být zákazníci, kteří byli zrovna opomenuti obsluhou v restauraci, protože tam byl frmol. Ať už je to výjimka či pravidlo, takový zákazník si nejprve půjde vylít na internet a pak až na své rodině. http://www.prorodiny.cz/
Jak to tedy zařídit, abyste byli všude a zároveň, abyste to všechno stíhali? Nejlepší je zaplatit si na online marketing https://www.seolight.cz/internetovy-marketing odborníka nebo odborníky, kteří jsou zvyklí pracovat s velkým objemem dat z mnoha různých zdrojů a jsou tak připraveni svižně a aktivně reagovat na nejrůznější trable, ale i pochvaly a blahopřání, jako náš pan premiér, který svůj marketingový tým protěžuje jako bič.
Část práce lze ale dělat také ze svého telefonu nebo tabletu nebo počítače. Stačí si nainstalovat pár chytrých aplikací či programů, které shromažďují veškeré informace z internetu na jedno místo a vy můžete, například skrze předpřipravené odpovědi, okamžitě reagovat na špatné zprávy, negativní recenze nebo i pochvaly mířené na členy personálu. Všechno můžete vyřizovat jedním klepnutím a nemusíte se tak starat o to, jestli náhodou na něco nezapomenete. Jen zaškrtnete platformy a sítě, ze kterých chcete dostávat informace. Určitě je pak nutné sledovat také jiné věci, které se dějí on-line, například návštěvnost webu, kvalitu provozu z internetových vyhledávačů či nejnovější trendy v komunikaci se zákazníky online.